UPdates

Learning trends, ontwikkelingen en meer

Kaltura Connect Enterprise
Treinreis

De treinreis als een queeste van de lerenden

Gamification kent vele gezichten. Jos Sauren (Belastingdienst) beantwoordt de tweede brief van Marleen Oosterom (UP learning) met wie hij een briefwisseling voert over online leren.
Rollercoaster

De rollercoaster van learning en marketing

Marketing is voor sommigen een onhebbelijk woord. Dat is jammer. Want marketing gaat over het optimaal bedienen van mensen zoals jij en ik.
Moodle wat is nieuw
Return on talent meten
Gamification

Wat hebben Maslow en WIFI met gamification te maken?

Wat zijn drijfveren van mensen? En hoe spreek je die in je e-learning aan? Marleen Oosterom (UP) beantwoordt de eerste brief van Jos Sauren (Belastingdienst) met wie zij een briefwisseling voert over hun gedachten en de trends op het gebied van (online) leren.
Gamification bij de Belastingdienst

Belastingdienst maakt leren leuk, makkelijk en waardevol

Game expert Jos Sauren (Belastingdienst) en learning consultant Marleen Oosterom (UP learning) starten een briefwisseling met waardevolle discussies en gedachten rondom trends op het gebied van online leren.
Varkentjes wassen deel 2

Varkentjes wassen - deel II

Nog even over die varkentjes... Weet u nog: leerinterventies die inhoudelijk niet deugen, doen dat ook niet nadat ze zijn ‘opgeleukt’. Blog Leonie Vos.
Varkentjes wassen deel 1

Varkentjes wassen - deel I

"Om te voorkomen dat ik met deze blog allerlei diepgewortelde emoties losmaak bij de dierenliefhebbers onder ons, schakel ik graag over naar het onderwerp waar ik het over wil hebben: corporate learning."